Dr's Dessert

Dr's Dessert
Follow our instagram @drsdessert. Base in Kota Bharu, Kelantan. msg/whatsapp 019-4424904 untuk order.

Friday 21 March 2014

KongsiResepi.com membantu meningkatkan trafik?

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Hari ni saya nak share tips blogging. Baru-baru ini saya mendapat email dari Kongsiresipi untuk membuat 1 entri khas buat website ini. Saya terimanya dengan baik dan langsung tidak keberatan kerana KongsiResipi banyak membantu saya dalam terus berblogging.


Dengan trademark 'jangan malu, jangan segan', website ini membantu Salam Dunia dalam meningkatkan unique visitor. Bila uv dah masyuk, InsyaAllah, banyaklah iklan dari Nuffnang akan hinggap kat blog kita. Konsep 'sharing is caring' benar2 memberi kesan sehingga Kongsiresipi menjadi antara yang akan digoogle bila mana mencari idea untuk memasak. Sangat banyak resipi yang dikongsi, tinggal rajin nak buat ke tidak. :P

Sembang2 ni, kowang pernah dengar tak pasal KongsiResepi.com? Basically, website ni merupakan tempat yang mana kita boleh ping entry kita (of course entri yang mengandungi resipi) dan diaorang akan share kat website diaorang. Trust me dan InsyaAllah, uv blog akan meningkat dari masa ke masa.


Panduan kongsiresipi.com:

1) Pergi ke kongsiresipi
2) Click "Register" untuk daftarkan kowang punya website. Tunggu respons dari admin untuk membolehkan kowang menghantar entri kowang.
3) Setiap kali buat entri baru pasal resipi, boleh pingkan di website ini dengan "Login" dan "Add your post".

Sebarang soalan mengenai KongsiResepi, jangan malu jangan segan, boleh email saya di mms_1608@yahoo.com. :D
Sekian sahaja untuk saat ini dan assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment

Kongsi Resepi