Dr's Dessert

Dr's Dessert
Follow our instagram @drsdessert. Base in Kota Bharu, Kelantan. msg/whatsapp 019-4424904 untuk order.

Tuesday 24 December 2013

Bagaimana Mendapatkan CPUV Nuffnang?

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Hari ni saya bukan nak share resipi, tapi nak kongsi bagaimana cara untuk mendapatkan CPUV dari Nuffnang. Seperti yang semua tahu, iklan dari Nuffnang ni ade dua jenis, iaitu CPUV and CPC. CPC ialah iklan berdasarkan bila orang click iklan. So kalau orang tak click, takdelah earning nya. CPUV lagi masyuk as dia based on unique visitor. So, orang tak click, earning tetap masuk mencurah2 ke ladang gandum. InsyaAllah.

Tapi gi mana nak mendapatkan CPUV ni hinggap kat blog kita especially newbie yang baru berjinak2 dengan dunia blogging ni. Actually kunci nak dapatkan CPUV ni, blog kowang hendaklah mempunyai UNIQUE VISITOR yang ramai dan stabil. Kalau ikutkan, blog Salam Dunia punya unique visitor tak ramai, range antara 100-300 sehari. Tapi Alhamdulillah bilangannya stabil.

So mesti kowang nak tahu tips tingkatkan unique visitor? Saya just ade satu tip yang mana kowang kena PINGkan  entry kowang di web2 yang popular. Bagi saya, sebab saya punya blog mainly on sharing recipe, so saya akan pingkan entri2 saya di Kongsi Resepi. I would say sangat2 membantu meningkatkan dan menstabilkan unique visitor blog Salam Dunia ni. Untuk tips lengkap tingkatkan trafik, boleh refer sini.


Alhamdulillah, semakin banyak CPUV yang hinggap di blog Salam Dunia. Terima kasih kepada advertiser yang sudi memilih blog ini. Sekian sahaja untuk perkongsian ringkas ini. Assalamualaikum dan selamat berblogging. :D

No comments:

Post a Comment

Kongsi Resepi